Met behulp van de technologie die wordt gebruikt voor de Formule 1-motoren, heeft Polini Motori een nieuwe cilinderkit ontworpen die dé referentie wil zijn voor het tunen van Piaggio/Vespa 300cc-motoren (E3/E4). 

Formule 1 techniek

Dankzij de toepassing van een Nicasil-coating en de “HTR” -ring (High Turbulence Ring) was het mogelijk om de boring te vergroten tot 77mm.   Zo werd de cilinderinhoud vergroot van 278 cm3 naar 294 cm3. De cilinderkit kan zonder enige aanpassing aan het carter en met de originele kop worden geïnstalleerd. Nieuw op de scootermarkt is de “HTR” -ring die het squish-effect verbetert, plus een groter ondersteunend oppervlak van de koppakking mogelijk maakt. Hierdoor blinkt de cilinderkit uit in betrouwbaarheid

Beste compressieverhouding

De zuiger heeft een stevig hemd om weerstand te bieden aan de cilinder, die wordt gegenereerd door de werkslag, spoeling en de verbrandingskamer. De bovenkant van de zuiger is ontworpen om de beste compressieverhouding te hebben met brede squish-lijnen die overeenkomen met de originele kop. De CDI heeft twee curven: de eerste is geschikt om te worden geïnstalleerd met Polini Hi-Speed, cilinderkit en originele uitlaat; de tweede met Polini Hi-Speed, cilinderkit en Polini-uitlaat.

Krachtiger op elk toerental

Met de nieuwe kit zijn de prestaties voelbaar verbeterd. Bij elk toerental is de motor duidelijker krachtiger. De cilinderkit wordt geleverd met een ‘plug and play’ CDI en bedrading. Beiden zijn zonder enige aanpassing op het originele systeem moet worden aangesloten.

Adviesverkoopprijs €645,- + BTW

www.polini.com