De bezoekers aan en klanten van Scooterspot, aan de Pilotenstraat in Amsterdam, zien twee vreemde eenden in de bijt in het tweewielerbedrijf. En eigenlijk ook weer niet, want de twee getoonde motorfietsen zijn van het fameuze motorfietsmerk Moto Guzzi dat net als Vespa deel uitmaakt van Piaggio & C. Spa. De bekende Italiaanse onderneming die wereldwijd met meerdere merken toonaangevend is op het gebied van scooters, motorscooters en motorfietsen. Bas de Regt van Scooterspot licht toe: “Het is algemeen bekend dat een Vespa zich onderscheidt van de concurrentie en vooral ook een lifestyle product is. Het is onze filosofie om deze Italiaanse scooters in een passende omgeving aan te bieden. De stijl van Moto Guzzi motorfietsen past dan ook zeker bij ons en daarom hebben we het aanbod van Roké motoren om een tijdelijke shop-in-shop (tot eind oktober) in te richten met plezier aangenomen. Anno 2014 volstaat het niet meer om in je showroom de producten te tonen zonder aanvullende merkbeleving, iets waar wij zeer aan hechten. En dat speelt bij tweewielers helemaal omdat berijders van scooters en motorfietsen hun vervoermiddel niet alleen gebruiken voor vervoer van A naar B, maar vooral ook om er veel rijplezier aan te beleven bij recreatief gebruik. En daarbij speelt, naast prestatie, beleving een grote rol, zoals de uitstraling van de scooter of de motor. Daarom hebben wij in samenwerking met Roké Motoren uit Mijdrecht een speciale Moto Guzzi Corner ingericht, een logische aansluiting bij ons Vespa scooter leveringsprogramma.” In de Moto Guzzi corner van Scooterspot staan de V7 Racer en een California Custom opgesteld; beide modellen vertegenwoordigen als geen ander model de klassieke uitstraling van het beroemde Italiaanse motormerk en combineren stijlvolle uitstraling en moderne techniek. Moto Guzzi presenteerde eind vorig jaar de vernieuwde V7-serie. Naast kleine vernieuwingen ook nieuwe kleurcombinaties. Zwart overheerst voor het modeljaar 2014 op de V7 Stone. Met uitzondering van het motorblok en het uitlaatsysteem zijn alle accenten die voorheen verchroomd waren nu zwart uitgevoerd. De V7 Special is nu leverbaar in twee kleurvarianten: in metallic zilver met zwarte accenten of in zwart met oranje details. In beide gevallen zijn de spaakvelgen velgen zwart uitgevoerd. De V7 Racer wordt ook gekarakteriseerd door zwarte details, uiteenlopend van de zijpanelen en spiegels tot aan de steunen van de einddemper en de beschermdelen van de voetsteunen. De nieuwe California 1400 laat zien hoe volgens Moto Guzzi een luxe motor er uit zou moeten zien. Die visie laat Guzzi tot uiting komen in twee geheel verschillende varianten van de California 1400: de Touring en de Custom. Waarbij de Touring appelleert aan de liefhebbers van de klassieke Guzzi, terwijl de Custom mikt op de fans van het harde, pure design van een echte cruiser. In beide gevallen staan aan de basis van de nieuwe California 1400 vanzelfsprekend de zeven voorgaande California-generaties, die er voor hebben gezorgd dat de achtste generatie nog steeds heel herkenbaar ‘California’ is, zij het met een innovatieve nieuwe styling die een omslagpunt in de geschiedenis van het merk markeert. Onder de stijlvolle body’s van de Touring en Custom gaat de grootste tweecilinder (de populaire 1.400cc 90o V-twin ‘Quattrovalvole’) schuil die ooit in Europa werd gebouwd, met een explosief koppel van 120 Newtonmeter bij slechts 2.750 tpm en een vermogen van maar liefst 71 kW/96 pk. De California 1400 is de eerste custom bike die is voorzien van MGCT tractie controle en multimap Ride by Wire technologie. Die biedt de berijder de mogelijkheid om drie verschillende vermogenscurves te selecteren: Turismo, Veloce en Pioggia. “Kijk, dat is nu Italiaanse stijl- en merkbeleving. Alleen de benamingen al,” sluit Bas de Regt af. “De stijl en ambiance van onze Scooterspot winkel sluiten prima aan bij de lifestyle beleving van Moto Guzzi met haar roemruchte verleden.” www.scooterspot.nl