Honda 2023 – Eicma Milaan

door

Na de terugkeer van de gevierde naam Hornet in de line-up voor het 23-jarige model al aangekondigd te hebben, heeft Honda vandaag op EICMA in Milaan zijn volledige Europese motorfietsassortiment voor het komende seizoen onthuld. Hoogtepunten zijn onder meer de terugkeer van een andere Honda-legende, een geheel nieuwe urban naked-machine en de onthulling van Honda’s eerste Europese EV-tweewieler.

XL750 Transalp
De hoofdact van de onthulling is de terugkeer naar de Honda-line-up van de suggestieve Transalp-naam in de vorm van de XL750 Transalp. De XL750 Transalp heeft de geest van zijn illustere voorganger geërfd en is ontworpen om overal thuis te zijn – van woon-werkverkeer in de spits tot een uitgebreide toertocht, van een stoffig pad tot een Alpenpas. Dit allround vermogen is afgeleid van Honda’s gloednieuwe 755cc parallelle twin-motor die een substantiële top-end punch combineert met bergen koppel in het lage tot middelhoge toerentalbereik plus een boeiend karakter en geluid van zijn 270° crank en nieuwe uitlaat. Piekvermogen van 67,5 kW komt aan bij 9.500 tpm, piekkoppel van 75 Nm bij 7.250 tpm. Elektronische hulpmiddelen die via Throttle By Wire lopen, stellen de rijder in staat te kiezen tussen 5 rijmodi om de gewenste combinatie van motorvermogen, motorremmen en Honda Selectable Torque Control (HSTC) met geïntegreerde Wheelie Control te selecteren.

De nieuwe motor is gehuisvest in een lichtgewicht stalen diamanten frame om in elke situatie een licht, wendbaar en vertrouwenwekkend rijgedrag te bieden. Voor soepele prestaties op de weg en off-road schokabsorptie is de Transalp uitgerust met Showa 43 mm SFF-CATM USD-vorken en achterschokbrekers die werken via Pro-Link. Een 21-inch voorwiel gekoppeld aan een 18-inch achterkant zorgt voor veelzijdigheid, zowel op de weg als off-road.

De uitgebreide specificatielijst van de Transalp wordt bekroond door een 5-inch TFT-kleurendisplay dat alle cruciale informatie levendig weergeeft en beheer van alle systemen mogelijk maakt. Connectiviteit is beschikbaar voor zowel Android- als iOS-apparaten via het Honda Smartphone Voice Control-systeem. Alle verlichting is LED; de richtingaanwijzers worden automatisch uitgeschakeld en bevatten ook Emergency Stop Signal-technologie om andere weggebruikers te waarschuwen voor plotseling remmen.

De styling van de Transalp werd geleid door Honda’s R&D-centrum in Rome, volgens het leidende principe ‘Friendly Toughness’. De houding met lange benen maakt een sterk statement van avontuurlijke bedoelingen, terwijl de kuip en het scherm samenwerken om bescherming tegen de wind te bieden zonder bulk. De algehele look is strak, eenvoudig en schoon.

De Transalp zal verkrijgbaar zijn in drie opvallende kleuren: Matt Iridium Grey Metallic, Matt Ballistic Black Metallic en een moderne interpretatie van de klassieke Ross White Tricolour.

EM1 e
De EM1 e, die in de zomer van 2023 op de markt komt, is de eerste Honda EV-tweewieler voor klanten in Europa en het eerste model dat wordt onthuld na de aankondiging van Honda van plannen om tegen 2025 wereldwijd 10 of meer elektrische motorfietsmodellen te introduceren. een belangrijke eerste stap in de richting van het behalen van Honda’s gestelde doel van koolstofneutraliteit voor al zijn motorfietsen in de jaren 2040.

De ‘EM’ staat voor Electric Moped en het model is volledig gericht op een jonge demografie die op zoek is naar gemakkelijk, leuk stadsvervoer. Hij is compact, heeft een vlakke vloer en een gladde styling die zijn verschil en unieke identiteit binnen het Honda-gamma benadrukt. De EM1 e is perfect voor korte ritjes in de stad en om reizen naar het werk of de universiteit efficiënt, stil en emissievrij te maken. De EM1 e: synchroniseert netjes met moderne verwachtingen voor stedelijke mobiliteit.

De EM1 e: wordt aangedreven door het Honda Mobile Power Pack e:, dat is gebouwd met een niet-aflatende focus op duurzaamheid, betrouwbaarheid en kwaliteit. Een enkele lading biedt een rijbereik van meer dan 40 km, en het Mobile Power Pack (MPP) is ontworpen om verschillende temperaturen, vochtigheidsniveaus, schokken en trillingen te weerstaan. Zoals de naam al doet vermoeden, is de MPP een verwisselbare batterij die eenvoudig uit de EM1 e kan worden verwijderd: om thuis op te laden.

CL500
Geïnspireerd door de Honda CL’s van de jaren 1960 en 1970, combineert de funky CL500 retro charme met moderne apparatuur en technologie om een ​​totaal nieuw soort moderne urban naked te creëren in Honda’s line-up. Een sterk statement voor elke jonge rijder die zich wil onderscheiden van de massa, het is ontworpen om netjes in de levensstijl van een eigenaar te passen met de mogelijkheid om het dagelijkse woon-werkverkeer, een lange weekendrit of zelfs wat lichte off-road aan te kunnen.

De CL500 maakt gebruik van Honda’s enorm populaire en energieke A2-vriendelijke 471cc parallelle-tweecilindermotor, die 35 kW aan vermogen en 43,3 Nm koppel produceert. Unieke ECU-instellingen en korte eindversnellingen zorgen voor een scherpe en responsieve acceleratie vanuit stilstand, helemaal omhoog via de zesversnellingsbak.

De horizontale designlijn loopt van de kenmerkende ronde koplamp met vier LED-lampen, terug via de strak afgeronde tank naar de opwaartse uitlaatdemper met zijn klassieke geboorde roestvrijstalen hitteschild. Details zoals tankpads aan de zijkant, dik gewatteerd zadel met Honda-logo in reliëf, kleine ronde LED-indicatoren, hoog stuur en rubberen vorkbeenkappen komen samen om een ​​look te creëren die een frisse charme heeft die anders is dan elke andere Honda-machine.

Het stalen buisvormige frame in trellis-stijl is zowel een stijlstatement als een basis van gebruiksgemak. De vering met lange veerweg bestaat uit 41 mm telescopische vorken en verstelbare achterschokbrekers, terwijl de wielen – 19-inch voor en 17-inch achter – banden met blokpatroon dragen.

De CL500 wordt geleverd in vier opvallende kleuren – Candy Energy Orange, Matt Laurel Green Metallic, Candy Caribbean Blue Sea en Matt Gunpowder Black Metallic, en een reeks originele Honda-accessoires is beschikbaar om te personaliseren naar de voorkeur van de eigenaar.

CMX1100T Rebel
Als een 21e-eeuwse bobber heeft de CMX1100 Rebel een dubbele persoonlijkheid, met een uitgeklede stijl die boekdelen spreekt met zijn minimalisme. Hij is ontworpen voor een ontspannen, relaxte cruise, maar biedt ook een opwindende rijervaring wanneer een bochtige weg zich aandient, dankzij de prestaties en het karakter van een 1.084 cc parallelle tweecilindermotor die is afgesteld voor supersterke bodem- en middentonen. bereik koppel.

Voor 23YM wordt de familie vergezeld door een speciale Touring-versie, de CMX1100T Rebel. De T staat voor Touring en de CMX1100T Rebel is ontworpen om extra comfort en gebruiksgemak te bieden voor langere dagen op de openbare weg. Het comfort komt van de nieuwe op maat gemaakte voorkuip en het scherm die een sterk verbeterde bescherming tegen weersinvloeden bieden; de praktische bruikbaarheid wordt geleverd door de nieuwe set harde koffers met scharnieren die perfect passen bij de algehele look en een volledig draagvermogen van 35 liter bieden.

De CMX1100T Rebel zal beschikbaar zijn in een opvallende Gunmetal Black Metallic kleurstelling,

Forza 125 en Forza 350
De naam Forza is al lang een krachtige kracht in Honda’s tweewielige line-up, met een premium mix van sportieve en GT-elementen. Zowel de Forza 350 als de Forza 125 beschikken over een uitgebreide lijst met standaarduitrusting waaronder HSTC, elektrische schermverstelling, USB Type-C-aansluiting, opbergruimte onder het zadel voor twee integraalhelmen, full-led-verlichting en Smart Key-bediening. De twee kleinere Forza’s werden in Honda’s line-up vergezeld door de premium luxe Forza 750 voor 2020, en het meeslepende Forza-recept heeft sinds de komst van de Forza 125 in 2012 meer dan 160.000 klanten aangetrokken.

Voor de 23YM geeft een gloednieuwe voorkuip zowel de Forza 350 als de 125 een nog elegantere en verfijndere identiteit – met stijlkenmerken die rechtstreeks zijn overgenomen van de Forza 750, de top in het assortiment. Geleid door de nieuwe gebeitelde dubbele LED-koplampen, de nieuwe voorkant wekt een indruk van energieke sportiviteit en premium begeerlijkheid. Een opnieuw ontworpen instrumentenpaneel combineert op een aantrekkelijke manier analoge en digitale displays.

Er is ook een nieuwe Forza 125 Special Edition aan de line-up toegevoegd. Het is voorzien van rode details op de stiksels van de stoelen, de randen van het instrumentenpaneel en de logo’s, in een mat Cynos Grey Metallic-kleurstelling. Verduisterde passagiersvoetsteunen, roestvrijstalen vloerplaten en rode wielen maken de look af.

MSX125 Grom
Honda heeft al een groot aantal nieuwe kleuren aangekondigd voor de 23YM die zich uitstrekken van de SH125 tot de GL1800 Gold Wing en verschillende tussenliggende punten raken, waaronder de Neo Sports Café-reeks naakte CB’s, de X-ADV, CRF1100L Africa Twin en NT1100 .

De nieuwste machine die profiteert van een nieuwe look is de funster in zakformaat, de MSX125 Grom. Hij krijgt twee nieuwe kleuren voor 23YM: Splendid Blue en Matt Dim Grey Metallic, met unieke gouden wielen en ‘Big Logo’-graphics. Met zijn retro-coole stijl, snel afneembare carrosseriepanelen, LCD-instrumentenpaneel, luchtgekoelde motor en vijfversnellingsbak, zal de MSX125 Grom volgend jaar zijn frisse en leuke reis door Europa voortzetten.

www.honda.nl
www.fl.honda.be