Met een imposant nieuw pand waarvan de verf nog maar net is opgedroogd bedient Floris en z’n team van Groene Hart Scooters een groot aantal klanten door het hele land. Niet met ‘gewone’ Vespa’s maar met Vespa’s die net even anders zijn dan andere scooters.

Als ik om 09.00u aankom loopt eigenaar Floris al druk met z’n telefoon in z’n handen rond om een aflevering en tegelijkertijd een onderhoudsbeurt in te plannen. “Onze mobiele werkplaats rijdt dagelijks rond voor afleveringen en beurten en zo is het toeval dat er iemand belde voor een onderhoudsbeurt waarbij wij om de hoek een aflevering hebben. Dat heb ik mooi gecombineerd, wij hoeven maar 1 keer te rijden en de klant is in 1 dag geholpen.

Dat is tegenwoordig overigens ook de trend dat als mensen bellen, het ze nog dezelfde dag geregeld willen hebben. Dat lukt natuurlijk niet altijd, maar soms kunnen we wat schuiven als het echt spoed is.” Met 26 jaar is Floris geen dinosaurus in de branche, sterker nog dit jonkie komt net om de hoek kijken, maar is ondertussen al wel 6 jaar bezig. “Ik begon in een schuurtje met het opknappen van tweedehands Vespa’s met als resultaat een scooter die optisch en technisch in nieuwstaat is. En nee, we kopen geen wrakken of scooters met zware schade of 60.000 km, maar wel scooters met een plekje links of rechts. Wij deden dit met een schadebedrijf maar ondertussen was de spuiter ook aan een nieuwe uitdaging toe en was het pand veel te klein geworden.”

Nieuw pand

De nieuwe locatie op een centrale plek in Moordrecht is imposant, maar Floris verontschuldigd zich dat de showroom niet zo vol staat. Dat betekent dat de zaken floreren en dat is alleen maar goed. Op zich is het verkopen van tweedehands Vespa’s niet uniek, echter het verkopen van Vespa’s nieuw gespoten en technisch 100% voor een prijs die veel lager is dan een nieuwe wel.

“Ik begon in een schuurtje met het opknappen van tweedehands Vespa’s met als resultaat een scooter die optisch en technisch in nieuwstaat is”


Je kunt kiezen voor een speciale custom kleur, maar ook de. standaard kleuren vind je terug in de showroom. “We zien in de markt dat mensen wel graag een unieke Vespa willen, maar daar geen exorbitante bedragen voor over hebben. Wij hebben een eigen grote spuitcabine en doen alles zelf in eigen huis en hoeven dan ook niets uit te besteden. Daardoor houden we onze kosten laag en kunnen we mooie unieke Vespa’s tegen scherpe prijzen aanbieden. En dat is wat de consument uiteindelijk wil!” aldus Floris.

Eigen spuitcabine

Als we de werkplaats binnenlopen kunnen we niet om de nieuwe spuitcabine heen die gewoonweg imposant is. Je kunt er met gemak een auto inrijden en dat zorgt ervoor dat er volume gedraaid kan worden. Ondertussen staat de werkplaats vol met Vespa’s die gedemonteerd en gereed moeten worden gemaakt voor het spuiten.

Ondanks dat de markt behoorlijk terugloopt is er hier bij Groene hart scooters weinig van te merken. “De verkoop van nieuwe Vespa’s loopt weliswaar terug, maar bedenk wel dat de premie voor een 3 of 4 jaar oude Vespa veel lager ligt dan een geheel nieuwe. Dat scheelt echt honderden euro’s per jaar en dat zet mensen wel aan het denken.”

Ondertussen blijft de telefoon rinkelen en wordt er net weer een scooter telefonisch verkocht. Floris moet snel weer verder want ook vandaag staan er weer afleveringen gepland.

Groene Hart Scooters
Zuidbaan 589
2481 MD Moordrecht

groenehartscooters.nl