Honda onthult de complete 2019 motorfietsen line-up op de EICMA in Milaan, met maar liefst 5 nieuwe modellen; 2 compleet nieuwe modelnamen en 3 nieuwe modellen. Een nieuwe energie voor Honda’s brede en diepe middenklasse product line-up.

– De nieuwe Honda CB650R maakt de Neo Sports Café familie compleet en brengt een unieke stijl in de klasse van de naakte middenklassers
– De gekuipte Honda CBR650R ontleent zijn stijl aan de CBR1000RR met een hoogtoerig viercilinder motorblok met 70 kW (93,8 pk) in een uiterst licht chassis.
– Drie 500 cc-modellen krijgen vele verbeteringen en een nieuw en sterkere Roadster, Sport en
Adventure identiteit.
– Een upgrade voor de populaire Honda SH300i
– Nieuwe kleuren voor GL 1800 Gold Wing, X-ADV, CB1000R(+), Rebel en Integra

CB650R
Na de introductie van de CB1000R, CB300R en CB125R Nakeds in 2018, brengt Honda nu de unieke ‘Neo Sports Café’ look naar het middenklasse segment. De stijlkeuze is modern en minimalistisch tegelijkertijd en brengt een mix van Café Racer inspiratie met een uiterst compacte trapezoïde vorm. Wat resulteert in een opvallend effect: het vier-in-lijn motorblok is zeer goed zichtbaar en de kenmerkende ronde koplamp en typerende benzinetank onderstrepen het ‘Neo Sports Café’ familiegevoel. Bij een premium uiterlijk horen ook premium specificaties: 41 mm Showa upside down ‘Seperate Function’ Forks (SFF) voorvork, radiaal gemonteerde vierzuigerklauwen vooraan, Honda Selectable Torque Control, assist/slipper koppeling en een hypermodern dashboard.
Het resultaat, de nieuwe Honda CB650R is een ronduit begeerlijke naakte middenklasser met een unieke combinatie van gedurfde stijl, prestaties en hoogwaardige kenmerken.

CBR650R
Een ander nieuw model in de Honda 2019 line-up is de CBR650R sportieve middenklasser.
De nieuwe Honda CBR650R heeft een nieuwe styling die dicht aanleunt tegen die van de CBR1000RR Fireblade, dankzij de scherpe en agressieve lijnen, grotere delen op de zijkuip, een ultrakort kontje en smalle dubbele LED koplampen. De CBR650R is 6 kg lichter dan de CBR650F (die hij vervangt) en heeft een sportieve rijhouding die te danken is aan het 30 mm naar voren geplaatste stuur en de voetsteunen die meer naar achteren en hoger staan. Het typerende Honda vier-in-lijn motorblok klimt 1.000 tpm hoger in de toeren met 5% meer topvermogen, en een piek van 93,8 pk (70kW) bij 12.000 tpm. Dit betekent, in combinatie met de nieuwe lijnen en het verbeterde rijwielgedeelte, dat de ‘R’ benaming meer dan verdiend is. Zowel voor de CB650R als de CBR650R is een ombouwkit tot 35 kW mogelijk.

CB500F, CBR500R en CB500X
Honda’s levendige 500cc paralleltwin werd al verkocht in meer dan 75.000 motorfietsen in Europa sinds het debuut in 2013. Na een begin in het A2-rijbewijs-vriendelijke segment, wordt het motorblok van de CB500F, CBR500R en de CB500X voor 2019 sterker en er is meer koppel tussen de 3.000 en 7.000 tpm. Het motorblok is nu de aandrijving voor modellen met hoogwaardiger specificaties in de Roadster, Sport en Adventure stijl. Alle drie de modellen hebben nu een nieuwe achterophanging, assist/slipper koppeling, volledige LED- verlichting, een vernieuwd LCD dashboard met versnellings- en het schakelindicator en een nieuwe demper met dubbele uitlaatpijpen voor een rijker motorgeluid. De nieuwe Honda CB500F Roadster heeft een compleet nieuwe en scherpe styling, met onder andere een hoekiger kopkuip en zijkappen die perfect aansluiten bij de benzinetank. Ook de Honda CBR500R heeft een nieuwe stijl: slanker en scherper met een sterke Fireblade-inspiratie en een sportieve rijhouding. De Honda CB500X is een compacte avonturier en heeft een grotere ‘X-factor’ gekregen dankzij een nieuw 19-inch voorwiel, langere veerwegen voor- en achteraan, een slanker zadel, grotere stuurhoek en een stoer en ruwer ogend kuipwerk dat ook voor betere windbescherming zorgt. De 500cc en 650cc-platformen zijn goed voor 35% van Honda’s motorverkoop in Europa. Deze vijf nieuwe producten bieden een evenwichtige groep middenklassers met uitstekende prestaties aan rijders van elk niveau. Tegelijkertijd fungeren ze als opstap naar Honda’s zwaardere topmodellen in de Roadsters, Adventure- en Sport segmenten. Op de EICMA zijn verder nog een aantal andere updates onthuld:

X-ADV
De X-ADV was een direct succes bij de introductie in 2017 en werd na 1 jaar al in 2018 verbeterd met meervoudig instelbare Honda Selectable Torque Control en een ‘G’ modus voor een schakelgedrag dat beter afgestemd is op off-road gebruik met de Dual Clutch Transmission. In 2019 zal deze SUV der motorfietsen in nieuwe kleuren beschikbaar zijn, waaronder het opvallende ‘Camouflage’ groen. GL1800 Gold Wing De Gold Wing staat al meer dan 40 jaar synoniem voor comfort op lange afstanden, luxe en kwaliteit. In 2018 werd de motorfiets volledig opnieuw ontworpen zodat hij scherper, lichter en compacter werd, terwijl de reputatie van vlaggenschip intact bleef door nieuwe kenmerken waaronder onder meer de introductie van Apple CarPlay op een motorfiets. Voor 2019 zullen de GL1800 Gold Wing en de manuele geschakelde versie van de Gold Wing Touring beschikbaar zijn in de ‘sfeervolle’ Darkness Black Metallic kleur. Het topmodel, de Gold Wing Touring Deluxe met Dual Clutch Transmission zal beschikbaar zijn in het nieuwe ‘Pearl Hawkseye Blue’.

SH300i
Voor 2019 wordt deze immens populaire en goed presterende middenklasse scooter uitgerust met Honda Selectable Torque Control (HSTC) en een ‘slimme’ topkoffer gelinkt aan het Smart Key systeem.

Website NL: www.honda.nl
Website BE: www.fl.honda.be