Wat gebeurt er als je het creatieve brein van een modestylist en dat van een kunstenares loslaat op een revival van een iconische Franse scooter? De Django Design Battle geeft het antwoord. Een paar maanden geleden kregen stylist Tommy Driessen en kunstenares Loes van Delft een nieuwe Peugeot Django met de opdracht deze naar eigen smaak en stijl te pimpen. Dat leverde twee unieke scooters op. De street-art scooter van Loes kreeg uiteindelijk de meeste stemmen waarmee zij de winnares van de battle werd. Gisteren, donderdag 7 december, vond in NH Collection Amsterdam Doelen te Amsterdam de prijsuitreiking plaats.

Street art vs. Fashion – #djangodesignbattle
Kunstenares Loes van Delft is nog maar 26 maar heeft met haar vrolijke cartoonachtige werk over de hele wereld gehangen. Ze mag bekende sterren als Justin Bieber tot haar fans rekenen. Bovendien is ze bekend van haar optredens in programma’s als ‘Connected’ en Mindf*ck’. Het grappige, muisachtige karaktertje Pjipje komt in bijna al haar werk terug en is haar iconische handelsmerk geworden. Ook op de door haar onder handen genomen Django speelt Pjipje de hoofdrol. Met felgekleurde spuitbusverf en kreten als ‘drive’, ‘king’, ‘rock’ en ‘roll’ heeft ze haar scooter omgetoverd tot wat lijkt op een rijdende graffitipiece.

Modestylist Tommy Driessen, is bekend van zijn werk voor celebrities, photoshoots, en rode lopers.
Hij heeft al menig actrice en tv-persoonlijkheid van stijladvies voorzien. Daarnaast is hij bekend van
zijn optredens in het RTL-4 programma Hotter than my Daughter én van zijn eigen programma op
LINDA.tv waar hij styling- en modetips geeft. Hij ziet zijn Django als verlengstuk van zijn outfit en
stijl en zijn ontwerp laat dan ook duidelijk een voorliefde voor fashion zien. Hij liet zijn hele Django
wrappen als spiegel en bracht enkele subtiele en fashionable details aan. Zo zal zijn Django de
eerste scooter ter wereld zijn die een stijlvolle witleren ceintuur draagt. Hij liet speciaal hiervoor
gespen maken van zijn logo als ultieme finishing touch.

De winnaar
Gedurende de battle was op de Facebookpagina, het Youtubekanaal en de website van Peugeot
Scooters het creatieve proces te volgen. Met regelmatige updates en filmpjes konden mensen zien
hoe Tommy en Loes aan het werk waren. Op Facebook kon gestemd worden op welke scooter de
mooiste werd gevonden. Een meerderheid van de stemmen ging naar de creatie van Loes, die
daarmee de winnares van de Django Design Battle is geworden.

Design van alle decennia
Peugeot heeft met de Django de iconische vintage scooters uit de jaren ’50 in een nieuw jasje
gestoken. Met subtiele detailverschillen en kleurgebruik wordt bovendien een knipoog gemaakt naar
de laatste vijf decennia van de 20e Eeuw. Zo komen chroom uit de fifties, kleurrijke Flowerpower
contrasten, sexy chocolate brown uit de seventies, felblauw als het blauw in de kubus van Rubik en
mat zwart van de hiphopcultuur van de nineties terug in de diverse modellen. Dus voor zowel
babyboomers, krakers, generatie-x’ers, millenials als de screenagers zit er een scooter tussen die
past bij zijn of haar smaak of stijl. Maar dat de Django zich niet een hokje laat dwingen bewijzen de kunstwerken die Tommy en Loes van hun scooter hebben gemaakt.

www.peugeotscooters.nl