De Vespa GTV is de revolutionaire combinatie van legende en moderniteit: de lage koplamp en de opengewerkte handgreep worden gecombineerd met gloednieuwe sportieve afwerking en een hightech uitrustingspakket, waardoor een nog nooit vertoonde Vepsa ontstaat! Nieuwe digitale instrumenten, volledig ledverlichting en keyless systeem. Het wordt aangedreven door de 300 hpe motor, met meer dan 23 pk, de meest krachtige uitgeruste Vespa ooit.

Vanaf zijn geboorte in 2006, is de Vespa GTV de ambassadeur van het zuiverste classicisme binnen de Vespa-familie dankzij het gebruik van de “faro basso” (lage koplamp), gepositioneerd op het voorspatbord, en het blootgestelde metalen buisvormige stuur, stilistische terugblikken naar de meest iconische modellen.
Op de EICMA 2022 debuteert de Vespa GTV in een volledig gerevolutioneerde look, met behoud van de onmiskenbare kenmerken van de oorsprong van de legende, maar gecombineerd met een ultramoderne technologische uitrusting en gloednieuwe sportieve afwerking. Het resultaat is een buitengewoon huwelijk van traditie en moderniteit, classicisme en agressiviteit, dat zich manifesteert in de meest authentiek sportieve Vespa ooit.
De nieuwe Vespa GTV wordt aangedreven door de pittige 300 hpe (High Performance Engine) eencilinder, met 4-kleppen, vloeistofkoeling en elektronische brandstofinjectie. Toegekend met een vermogen van 17,5 kW (23,8 pk), is het de hoogst presterende motor ooit gemonteerd op een Vespa.

Een authentieke stijl, nog sportiever
De nieuwe Vespa GTV evolueert in het teken van sportiviteit en omvat de belangrijke stilistische verbeteringen geïntroduceerd in de nieuwe GTS-serie, met een nog nauwgezetter gedetailleerde afwerking en een constructiekwaliteit die hem naar een ongekend niveau tilt.
De verlichting is nu volledig LED, inclusief de karakteristieke lage koplamp, terwijl het nieuwe instrumentenpaneel de elegante ronde vorm behoudt, maar het is nu volledig digitaal, een oplossing die het mogelijk maakt om ten volle te profiteren van de functies die worden aangeboden door de Vespa MIA connectiviteit systeem, beschikbaar als een apart accessoire.

Het instrumentarium is verbonden met het stuur met behulp van een originele vrijdragende beugel en omhuld door een kleine maar agressieve topkuip, duidelijk geïnspireerd door de racewereld. Verbeterd door drie horizontale sleuven, is het oranje geschilderd, een tint die ook kenmerkend is voor de graphics en contrasterende details van de Vespa GTV.
In het midden van de voorschild, de onmiskenbare ” stropdas ” heeft sportieve laterale sleuven en wordt versterkt door decoraties met oranje randen. Het vijfspaaks design van de velgen is ook nieuw, matzwart gespoten met een oranje graphic op het kanaal.

Een ander onderscheidend kenmerk van de Vespa GTV is het tweekleurige zadel met een single-seat racing look, met het achterste deel voorzien van een harde cover in carrosseriekleur die herinnert aan de typische kuipen van race-Vespa’s. De cover is verkrijgbaar als accessoire en is afneembaar. Het zadel is nog steeds goedgekeurd voor twee zitplaatsen en heeft een brede en comfortabele zitting, gekenmerkt door een speciaal technisch patroon en een horizontale warmteafdichting en omgeven door contrasterende oranje stiksels.

Het algemene uiterlijk van de Vespa GTV valt op door de matzwarte afwerking die kenmerkend is voor de omlijsting van de lage koplamp en het achterlicht, het profiel langs de omtrek van de body, de passagiersgreep en de voetsteunen, de demperafdekking, de achteruitkijkspiegels en de instrumentenbeugel en het frame.

De nieuwe Vespa GTV is verkrijgbaar in de speciale kleurstelling Beige Avvolgente Opaco met contrasterende oranje graphics die diagonaal over de zijpanelen lopen.

Hi-tech uitrusting
Vespa GTV omarmt de technologie en de reislust die typisch zijn voor de zeer recente evolutie van de Vespa GTS-familie, de beroemde “Vespone”. Daarom is de ergonomie perfect Vespa, versterkt door het comfort van het grote chassis; de zitpositie is natuurlijk en biedt totale controle over het voertuig en absoluut comfort, zelfs op lange afstanden.

Gemak en functionaliteit worden benadrukt door de introductie van het keyless systeem, waarmee u hem kunt starten zonder een traditionele sleutel te hoeven gebruiken. Aan de achterkant van het schild is het klassieke contactslot met vergrendeling vervangen door een praktische knop. Om het voertuig te starten, hoeft u deze alleen maar in te drukken en in de stand ON te draaien. De motor wordt op de gebruikelijke manier gestart, via de knop op het rechter bedieningsblok.
Dankzij de implementatie van het nieuwe digitale LCD-instrumentarium kan een schat aan reisinformatie worden weergegeven (maximumsnelheid, gemiddelde snelheid, verbruik, gemiddeld verbruik, actieradius en status van de acculading), evenals alle meldingen van oproepen, berichten en muziek als het voertuig is verbonden met een smartphone via het VESPA MIA-systeem (verkrijgbaar als afzonderlijk accessoire).

De USB-poort bevindt zich standaard in het opbergvak aan de achterzijde van het schild, terwijl het ruime vak onder de stoel voorzien is van een mat en een praktisch hulplicht. Op het gebied van veiligheid zijn de elektronische tractiecontrole ASR en het antiblokkeerremsysteem (ABS) standaard.

www.vespa.com