Zero Motorcycles, de wereldleider in elektrische motorfietsen en aandrijflijnen, onthult de nieuwste modellen voor zijn MY23 line-up, aangevoerd door de gloednieuwe DSR/X.

Zero DSR/X

De DSR/X is het nieuwste model van het merk dat de categorie van de elektrische motorfietsen heeft gedefinieerd, en hij staat garant voor een overweldigende rijervaring. Het nieuwe model maakt gebruik van de toonaangevende Z-Force power packs, de fluisterstille ZF-motoren en het Cypher III+ besturingssysteem van het Amerikaanse bedrijf om de meest opwindende adventure rijervaring ter wereld te bieden.

Zero DSR/X“Onze eigenaren en fans vragen al jaren om een full-sized ADV motorfiets van Zero”, zegt Abe Azkenazi, Zero Motorcycles CTO. “We hebben meer dan 100.000 engineering-uren geïnvesteerd in het ontwerpen van een motorfiets die voldeed aan de verwachtingen van onze klanten en Zero’s missie om de rijervaring te herdefiniëren.”

Nieuwe Z-Force 75-10X Motor

De DSR/X heeft een volledig nieuwe Z-Force 75-10X motor die een verbluffend koppel van 225 Nm produceert en een Z-Force 17,3 kWh Power Pack, die elk een nieuwe prestatienorm zetten voor Zero. De DSR/X heeft een volledig nieuw ontworpen frame en geometrie voor een grotere bodemvrijheid, instelbare voorvork met bijna 21 cm veerweg en drie geïntegreerde opbergvakken, waardoor dit een echt ADV-specifiek ontwerp is dat zowel robuust als tot alles in staat is.

“Het allereerste product van Zero Motorcycles was een off-road motorfiets. Onze roots liggen stevig in de offroad-wereld”, zegt Sam Paschel, CEO van Zero Motorcycles. “Door het combineren van baanbrekende EV-technologie met het hart van traditioneel motorfietsvakmanschap, bouwt de DSR/X voort op die erfenis door het transformeren van de ADV rijervaring.” 

“De DSR/X is een motorfiets die de Europese motorfietscultuur in zijn DNA heeft. Een dual sport motorfiets die inspeelt op de eisen van de rijder in het belangrijkste motorsegment van Europa”, voegt Umberto Uccelli, Vice President & Managing Director van Zero Motorcycles EMEA, hieraan toe.

 

Hoewel verbonden met de oorsprong van Zero Motorcycles, vertegenwoordigt de DSR/X de volgende generatie van dual sport motorfietsen met nieuwe kenmerken. De DSR/X wordt bestuurd door ‘s werelds meest geavanceerde besturingssysteem, Cypher III+, en is de eerste elektrische motorfiets ooit die profiteert van de volledige serie van Bosch Motorcycle Stability Controls met Offroadmogelijkheden. Deze technologie is specifiek geoptimaliseerd voor de ongebruikelijke snelheid en reactiesnelheid van een Zero elektrische aandrijflijn en levert stabiliteit en tractie op elke ondergrond.

Het Bosch Offroad-systeem omvat gecombineerd remmen voor een betere dosering van de remmen en Vehicle Hold dat vertrouwen en stabiliteit biedt, zelfs op de steilste hellingen. De DSR/X is ook uitgerust met een reeks functies die alleen beschikbaar zijn voor Zero Motorcycles en die zijn gebaseerd op de 16 jaar en 165 miljoen mijl ervaring die de kern vormen van het Cypher III+ besturingssysteem. Een van deze functies is de Park Mode, een functie voor langzaam voor- en achteruit rijden, handig voor manoeuvreren in krappe of steile ruimtes.

Compatibel met mobiele app

De motorfiets is uitgerust met de snelste Level 1- en Level 2-laadmogelijkheden op de markt, dankzij het oplaadsysteem van 6,6 kW. Tot slot is de DSR/X ook compatibel met de mobiele app van Zero Motorcycles. Hiermee kunnen eigenaren een bijna onbeperkt aantal rijeigenschappen regelen, van snelheid tot koppel, en zelfs batterijregeneratiefuncties. De DSR/X is uitgerust met een Cellular Connectivity Module (CCM) die meldingen kan sturen naar app-gebruikers over alles van
laadinformatie, tip-over gebeurtenissen, of andere nuttige statusupdates. 

De toch al ongekende aanpassingsmogelijkheden van de DSR/X worden nog aangevuld met een hele reeks onderdelen en accessoires waarmee de rijder elk avontuur aankan. Optionele accessoires die het avontuur hoog in het vaandel dragen, zijn zadeltassen, beschermplaten, windschermen, hoezen, topkoffers en zijkoffers, en nog veel meer. De DSR/X kan ook een deel van de opbergvakken aan boord inruilen voor een Power Tank om de batterijcapaciteit te verhogen tot bijna 21 kWh of een Rapid Charge Module die de minimum oplaadtijd terugbrengt tot slechts één uur.  

De DSR/X is verkrijgbaar in sage green en white pearl, staat in september bij de Benelux dealers en kost € 26.995,- in België en Nederland. 

De gloednieuwe DSR/X is in Nederland tevens te leasen vanaf €398,-/maand (ex.btw obv. 60 maanden en 4.000km/jr).

www.zeromotorcycles.com