Na de presentatie van de nieuwe Vespa GTV vorig jaar op de EICMA, lanceert Vespa nu het productiemodel. De GTV is te bestellen en is verkrijgbaar in twee nieuwe kleurstellingen.

In 2023 komt de Vespa GTV uit in een nieuwe gerevolutioneerde versie, met behoud van de onmisbare overeenkomsten met het origineel, maar gecombineerd met een ultramodern uitrustingspakket en sportieve afwerkingen. Het resultaat is een combinatie van traditie en moderniteit, classicisme en durf, die samenkomen in de meest authentiek sportieve Vespa ooit.

De nieuwe Vespa GTV wordt aangedreven door de sterke 300 hpe (High Performance Engine) eencilinder, met 4-kleppen timing, vloeistofkoeling en elektronische injectie. Hij heeft een vermogen van 17,5 kW (23,8 pk) en is daarmee de best presterende motor, ooit gemonteerd op een Vespa.

Een authentieke stijl, nog sportiever

De nieuwe Vespa GTV evolueert in vorm van sportiviteit en omvat de significante stilistische verbeteringen geïntroduceerd op de nieuwe GTS serie, met nog meer zorgvuldig vervaardigde afwerkingen en een bouwkwaliteit die stijgt tot nooit eerder bereikte niveaus.
Zo zijn lichtclusters zijn nu volledig LED, met inbegrip van de karakteristieke lage koplamp, terwijl het nieuwe instrumentenpaneel de elegante ronde vorm behoudt, maar het is nu volledig digitaal, bovendien koppel je het nu (optioneel) aan het Vespa MIA-connectiviteitssysteem.

Het instrumentarium is verbonden met het stuur met behulp van een originele offset beugel en het is omgeven door een agressief ogende topkuip met kleinere afmetingen en duidelijk racy invloeden. Voorzien van drie horizontale sleuven, is het gespoten om op de body te passen. De oranje gekleurde topkuip, verkrijgbaar als apart accessoire, geeft de Vespa GTV een nog gedurfdere look. In het midden van het beenschild, zien we de onmiskenbare “stropdas” met sportieve sleuven sleuven en deze worden versterkt door oranje omrande decoraties. Het ontwerp van de vijfspaaks velg is ook nieuw, matzwart gespoten met oranje details.

Een ander onderscheidend element van de Vespa GTV is de tweekleurige monoseat zadel met een race-uitstraling en het achterste deel die pasklaar is voor de optionele cover om het geheel af te maken. De cover is verkrijgbaar als een apart accessoire en is afneembaar. Het algemene uiterlijk van de Vespa GTV valt op door de matzwarte afwerking die kenmerkend is voor de lage koplamp en achterlicht, het profiel langs de omtrek van de carrosserie, de passagiersgreep en voetsteunen, hitteschild, de achteruitkijkspiegels en het instrumentenpaneel.

De Vespa GTV is verkrijgbaar in twee kleurstellingen Beige Avolgente Opaco en Nero Convinto

Hi-tech uitrusting

Vespa GTV omarmt technologie en de roeping om te reizen typisch voor de zeer recente evolutie van de Vespa GTS familie – de beroemde “Vespone”. Daarom is de ergonomie perfect Vespa ergonomie, versterkt door zijn comfort en grote lichaam. De zit is natuurlijk en zorgt voor totale controle over het voertuig en absoluut comfort, zelfs over lange afstanden.
Gemak en functionaliteit worden benadrukt door de introductie van het keyless systeem, waarmee het contact kan worden ingeschakeld zonder dat er een traditionele sleutel nodig is.

Dankzij een nieuw LCD-instrumentarium kan een uitgebreide reeks ritinformatie worden weergegeven (maximumsnelheid, gemiddelde snelheid, huidig verbruik, gemiddeld verbruik, actieradius en laadstatus van de batterij), evenals alle meldingen met betrekking tot oproepen, berichten en muziek, als het voertuig is verbonden met de smartphone via de VESPA MIA (verkrijgbaar als apart accessoire). De scooter is standaard uitgerust met een USB-poort in het opbergvak onder het stuur, terwijl het ruime opbergvak onder de buddyseat voorzien is van een afwerkingsmat. Op het gebied van veiligheid is hij standaard uitgerust met ASR elektronische tractiecontrole en een ABS antiblokkeerremsysteem.

Prijzen

De nieuwe Vespa GTV kost in Nederland €8.099,-, in België staat de nieuwe Vespa voor €7.499,- in de showrooms.